ایسنا/ چهار طرح توسعه مجتمع صنعتی اسفراین با حضور مسئولان افتتاح شد.
مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین در آیین نخستین سمینار مهربانی و افتتاح طرح‌های توسعه‌ای این مجتمع صنعتی اظهار کرد: با توجه به رکوردهای جدیدی که طی امسال به آن‌ها رسیدیم، برای ثبت و تکرار رکوردهای بیشتر تولید، نیاز مجتمع به تجهیز کارگاه‌های تولید مشهود بود.
علی ملک گفت: به همین منظور تجهیز و راه اندازی سالن ماشین کاری خشن تراشی در کنار سالن ماشین کاری CNC در برنامه قرار گرفت که طی دو ماه با خریداری دستگاه‌های سنگین خشن تراشی، سرعت تولید و تحویل محصول بالاتر می‌رود.
وی افزود: اعتبار بهره برداری از این سالن ۹ میلیارد تومان است که با افتتاح آن بسیاری از مشکلات مجتمع برای ماشین کاری قطعات سنگین و قطار بالاخره حل خواهد شد.

ملک یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع را دفتر صادرات و برنامه ریزی انبار محصول نام برد و ادامه داد: محصولات صادراتی مجتمع سهم بالایی در تولیدات شرکت دارد و برای سرعت بخشیدن به صادرات و جلوگیری از اتلاف زمان، وجود این دفتر احساس شد.
وی اظهار کرد: طی کمتر از دو ماه مکان دفتر صادرات و برنامه ریزی انبار محصول با اعتبار ۳۰۰ میلیون تومان احداث شد که امیدواریم با این اقدام، ترافیک خروج محصولات صادراتی حل شود.
وی یکی دیگر از این طرح‌ها را بهره برداری از دستگاه القاء سختی دانست و افزود: با افتتاح این دستگاه که اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد تومان برای آن هزینه شده، گامی مهم برای مرغوبیت و خواص محصول مورد نیاز مشتریان برداشته می‌شود.
مدیرعامل مجتمع صنعتی اسفراین افتتاح دفتر نیکوکاری همای مهربانی فولاد را دیگر طرح مورد بهره برداری قرار گفته اعلام کرد و گفت: در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود، برای نخستین بار اقدام به راه اندازی خیریه‌ای با این عنوان کردیم که ۸۰ درصد منابع آن توسط مجتمع و مابقی آن توسط افرادی که عضو آن هستند تأمین می‌شود.
وی اظهار کرد: امام جمعه شهرستان اسفراین، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، دو نفر از معاونان مجتمع و تعدادی از مردم عضو هیئت امنای این مرکز نیکوکاری هستند که در آن برای رفع بخشی از مشکلات مردم نیازمند در این شهرستان پوشش داده می‌شود.