به گزارش روابط عمومی مجتمع صنعتی اسفراین، دکتر چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، فرماندار اسفراین، و جمعی از مسئولین استان و شهرستان از مجتمع صنعتی اسفراین بازدید کردند.
این دیدار با هدف افتتاح اولین سایت تیراندازی به اهداف پروازی کارگری کشور و همچنین بازدید از خانه بهداشت مجتمع صنعتی اسفراین در تاریخ چهارشنبه ۲۷ دی ماه صورت گرفت.
در این بازدید دکتر فضل اللهی معاون اداری و منابع انسانی مجتمع صنعتی اسفراین با اشاره به رسالت مجتمع در خصوص صیانت و ارتقاء سلامت جسمی، روحی و روانی و همچنین ایجاد نشاط در پرسنل و خانواده آنان و مسئولیت های اجتماعی مجتمع گفت: با توجه به اهمیت رفع معضلات و آسیب های اجتماعی به ویژه طلاق، مشکلات روحی و روانی، اعتیاد و … این مجتمع اقدام به بکارگیری روانشناس ، متخصص طب کار و پزشک معتمد و ایجاد کلینیک دندانپزشکی در شرکت نموده است.
وی افزود: در راستای افزایش نشاط و بهره وری در کارکنان و با رویکرد سلامت محوری، همگانی بودن و مستمر بودن ورزش در میان پرسنل، اقدام به برگزاری جشنواره ورزشی در ۱۴ رشته تحت عنوان جام شهدای غزه در بین همکاران نموده ایم که این مسابقات از حدود سه ماه قبل شروع و کماکان ادامه دارد و حدود ۶۰۰ نفر از همکاران در این مسابقات مشارکت دارند.
مهندس قیصرکوشکی مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) مجتمع در این بازدید گفت: با توجه به اینکه یکی از وظایف ذاتی واحد HSE، حفظ و ارتقای سطح سلامت کلیه شاغلین می باشد در همین راستا با بکارگیری پزشک عمومی، پزشک متخصص طب کار و روانشناس برنامه های ذیل را در اولویت کاری خود قرار داده ایم:
۱_ انجام معاینات ادواری و تخصصی
۲_ انعقاد قرارداد با آزمایشگاه تشخیص طبی به منظور تشخیص اولیه نشانه های بیماری در بین همکاران
۳_ افتتاح کلینک روانشناختی به منظور ارائه مشاوره فردی به همکاران و خانواده های ایشان در راستای ارتقای سلامت روان
۴_ برگزاری کارگاه های آموزشی روانشناسی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی
دکتر چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در این بازدید گفت: توجه مدیران مجموعه به صیانت از نیروی کار و سرمایه گذاری روی نیروی انسانی به عنوان یک سرمایه، باعث توسعه پایدار، رشد و بهره وری بلند مدت مجموعه خواهد شد.
وی با تقدیر و تشکر از توجه مدیران مجموعه به بحث سلامت نیروی انسانی این مجتمع عظیم صنعتی افزود: توجه مجموعه به بحث سلامت روان و آموزش در حوزه آسیب های اجتماعی و همچنین توجه به رفاه کارکنان در این مجتمع صنعتی بسیار قابل تقدیر و تشکر است.
دکتر چکشیان در پایان و پس از بازدید از خط تولید مجتمع گفت : مجتمع صنعتی اسفراین نقشی پر رنگ در رشد اقتصادی، بهره وری و خودکفایی کشور بر عهده دارد که با توجه به سابقه شرکت در انجام تولیدات کم نظیر و بی نظیر در کشور و همچنین با توجه به حضور کارکنان دغدغه مند مجموعه که به نوعی جهادگران اقتصادی کشور هستند، به خوبی از عهده این مسئولیت برخواهد آمد.