به گزارش روابط عمومی مجتمع صنعتی اسفراین، این نمایشگاه با حضور استاندار خراسان شمالی، مهندس زبرجد مدیر حوزه مدیرعامل و هیئت مدیره مجتمع صنعتی اسفراین و دکتر قربانی رئیس پارک علم و فناوری استان در محل مجتمع تجاری طلای سفید واقع در بجنورد افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مهندس حسین زبرجد، مدیرحوزه مدیرعامل وهیئت مدیره مجتمع صنعتی اسفراین بعنوان یکی از سخنرانان اصلی این مراسم ضمن تبریک هفته پژوهش گفت: افتخار مجتمع صنعتی اسفراین بومی سازی قطعاتی هست که به موجب تحریم‌های ظالمانه، تامین آنها با مشکل واردات و افزایش وحشتناک قیمت مواجه شده و عدم تامین آنها از خارج از کشور موجبات توقف تولید در برخی صنایع کشور را در برخواهد داشت، مجتمع صنعتی اسفراین با توان دانش و مهندسی جوانان و دانشمندان ایرانی تولید این قطعات را انجام داده و موجبات شکستن خطوط تحریم و جلوگیری از توقف تولید و خطوط صنعتی را نموده است.

در ادامه پیرامون ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: دانشگاه نیاز به مکانی برای پژوهش، مطالعه و تحقیق دارد و از طرفی صنعت هم نیاز به فضایی دارد که بتواند مسائل و مشکلات خودرا عرضه کند. بدین منظور مجتمع صنعتی اسفراین باهمکاری دانشگاه فنی مهندسی اسفراین دفتری را تحت عنوان “دفتر ارتباط صنعت با دانشگاه” در مرکز آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین تأسیس کرد تا در آن دفتر امکان ارتباط دانشجویان و اساتید با مجتمع میسر شود و ضمن بیان مسائل و موارد مورد نیازخود در صنعت، پژوهش های صنعتی خود را نیز پیگیری کنند.
وی در ادامه گفت: همچنین مجتمع صنعتی اسفراین بمنظور حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و هسته های فناور با مشارکت پارک علم و فناوری اسفراین اولین مرکز رشد و فناوری را در محل کارخانه نزدیک خطوط تولیدی ایجاد نموده که مقرر شده در این دفتر نیازهای فناورانه مجتمع طرح و با کمک شرکتهای دانش بنیان نسبت به مرتفع نمودن مسائل اقدام نمایند‌.
گفتنی است در پایان این مراسم، کلیه میهمانان و مسئولین به همراه استاندار محترم خراسان شمالی از غرفه ها به ویژه غرفه مجتمع صنعتی اسفراین بازدید نمودند.